그냥 틴토레토, 틴토레토, 틴토레토.......

브로슈어의 소개글을 옮겨본다. 

The Scuola Grande di San Rocco

The Scuola di San Rocco, or School of St. Roch, the patron saint of plague victims, began in 1478 as a Scuola dei Battuti and after various vicissitudes, it built its first independent headquarters near the Frari at the end of the century. These consisted of the small building to the right of the church, today known as Scoletta or "small school", and the church dedicated to St. Roch for the proper preservation of his body, which the Scuola had acquired in 1485. 

The Deep veneration for this saint, whom people called upon during the frequent, terrible plague epidemics, visiting his tomb and imploring him to heal them, and at the same time leaving abundant alms, caused the Scuola to grow rapidly so that during the 16th Century it became the richest of the Venetian confraternities. 

In 1789 it received the title of "Arch-confraternity" from Pop Pius the fourth, and it was the only one of the old Great Scuole which survived the fall of the Republic. All the others were in fact suppressed by Napoleonic decree in 1806. For our Scuola, the order was revoked, although on that occasion it did lose most of its assets, which consisted of huge sums of capital deposited in state coffers, houses, shops and land. It did however keep, and it still has, the ownership of the buildings of the Scuola, the church and the Scoletta

Today the brotherhood, with its over 300 male and female members, is still active, and substantially still continues the same charitable works as of old, as well as looking after its notable artistic heritage. 






이상 지상층 Sala Terrena


계단 층의 거대한 캔버스화들. 베네치아의 흑사병을 구제하는 성모 마리아의 모습이다. 


이 조각상은 틴토레토로 추정된다. 

나무로 조각한 책꽂이와 책들인데 실제와 분간이 가지 않을 정도로 사실적이다. 


Sala dell'Albergo에는 틴토레토의 대표작 중 하나인 Crucifixion. 압도적이다. 이 그림을 위해 이 Sala를 따로 마련한 듯 하다. 

세로 5.18m, 가로 12.24m의 거대한 역작으로 1565년 화가가 47살 무렵에 완성했다.  

틴토레토의 천장 캔버스화이다. 눈에 띄게 밝은 톤이 특징이다. 예외적으로 검은 배경이 없는 틴토레토의 그림이다.  


틴토레토 (1518-94)는 사실 그의 별칭이고 본명은 Jacopo Comin 또는 Robusti이다. 그는 16세기 후반, 베네치아 르네상스 미술의 거장이었던 티치아노 Tiziano, Titian(EN) (1485-1576)의 후계자이다. 그의 스승이 유럽의 여러 왕실과 영주들의 그림을 위해 여행했던 반면, 틴토레토는 베네치아를 좀처럼 떠나지 않고 베네치아 의뢰인들의 작품을 남겼다. 또한 이전에 존재하지 않은 방식의 알타피스들을 남겼고 당대의 또 다른 위대한 화가였던 Paolo Veronese와 더불어부유한 상인, 군인 그리고 귀족들로 부터 의뢰받은 많은 작품들을 미술 시장에 선보였다. 

위의 Crucifixion은 미켈란젤로의 기법에 티치아노의 색을 더해 만들어낸 명작으로 평가받는다. 또한 그는 베네치아의 스쿠올라에서 다수의 종교화에 매진했다. 

흥미로운 사실은 그가 인물을 그릴 때 그 인물의 왁스 모델을 만들어 사용했다는 점이다. 큰 그림을 그릴 때 모델과 함께 움직이며 빛을 여러 방향으로 비추면서 그 효과를 직접 확인하면서 그림을 그렸다.    



'Venezia, la luna e tu' 카테고리의 다른 글

오늘 걸은 길  (0) 2018.02.24
나폴레옹 윙 - 산 마르코 광장  (0) 2018.02.19
Santa Lucia  (0) 2017.12.15
Ferrovia dello Stato Venezia Santa Lucia  (0) 2017.12.15
Ferragosto 산책  (0) 2017.08.17

+ Recent posts